Layan iklan

Saturday, May 12, 2012

:: Selamat Hari Ibu, Emak, Mummy, Mama & seangkatan dengannya...

Selamat hari Ibu utk Puan Emak a.k.a Hajah Sapurah Leoun (kelesss ko nama mak!). Juga tak lupa untuk diri sendiri, kawan-kawan & para emak sedunia.

Takyah tengok lelama sgt... saya tau ada org ckp kami mcm adik-beradik. Terima jela walaupun kurang ikhlas.he he he...

Entri kali ni khas penghargaan utk Pn Emak. Alkisahnya, Pn Emak Mummy ni asalnya tersangat la garang. Biasala, anak 6 orang...perangai sorang-sorang MasyaAllah. ha ha ha... Dulu masa kecik-kecik, kalo kami ni buat hal kat rumah orang... Pn Emak jeling je ok sebagai hint. Terkedu la gak tgk jelingan maut tuh. Balik rumah memang kena siap sedia dari segi mental & fizikal la jawabnya. Tapi kalo Pn Emak buat tak tau...tu mksdnya dia tgh mengumpul silap kami. Agak-agak dah byk dia kumpul, memang lump sum la dia bantai kami. Masing-masing masa tu memang memberontak la. Kadang-kadang tak yah tunggu sampai rumah, kat situ la gak dia cubit. Punyela sakit Pn Emak cubit...hu hu hu...

Bila kami meningkat dewasa, Pn Emak dah kurang skit hangin pus pus dia tuh. Pn Emak semakin sporting... maklumla...anak-anak dah mcm adik-adik lak. Mintak jela nak apa, konpem dia belikan. Dulu masa tgh susah, Pn Emak agak stress. Bila dah senang skit ni, dia tak lokek sangat (tapi kadang-kadang berkira la gak). he he he...

Kalo bab masak lak...rasanya blom ada orang blh lawan Pn Emak.hu hu hu... Seminggu tak rasa masakan Pn Emak, terasa rindu yang teramat. Tapi ada orang ckp "Kalau kita masak dengan kasih sayang, tak sedap pun kita akan rasa sedap sangat"... yer! Mummy sangat setuju.

Emak is Number 1 for Me!

I was a foolish little child
Crazy things I used to do
And all the pain I put you through
Mama now I'm here for you
For all the times I made you cry
The days I told you lies
Now it's time for you to rise
For all the things you sacrificed

Chorus:
Oh, if I could turn back time rewind
If I could make it undone
I swear that I would
I would make it up to you
Mum, I'm all grown up now
It's a brand new day
I'd like to put a smile on your face everyday
Mum I'm all grown up now
And it's not too late
I'd like to put a smile on your face everyday

And now I finally understand
Your famous line
About the day I'd face in time
'Cause now I've got a child of mine
And even though I was so bad
I've learned so much from you
Now I'm trying to do it too Love my kid the way you do

CHORUS
You know you are number one for me (x3)
Oh, Oh number one for me
There's no one in this world that can take your place
Oh, I'm sorry for ever taking you for granted, ooh
I will use every chance I get
To make you smile,  whenever I'm around you
Now I will try to love you like you love me
Only God knows how much you mean for me

CHORUS
You know you are number one for me (x3)
Oh, Oh number one for me






Selamat Hari Ibu utk Mummy juga...


-LoveHugKiss-



2 comments:

  1. ha'ah la muka sama..ye la kan mak kita pun..

    ReplyDelete