Layan iklan

Friday, September 21, 2012

:: Movie #16 ~ Untuk Tiga Hari

Agak lama la juga Mummy tak layan filem melayu. Dah beberapa filem melayu yang Mummy terlepas tengok. Semalam, dengan penuh semangat Mummy menggagahkan diri ke TGV terdekat semata-mata nak layan filem baru Untuk Tiga Hari. Tengok trailer macam sangat best kan. he he he... Kali ni tengok berdua ngan cik Khaleesa sebab encik abang Mummy ke Kenyir Lake. Ikut trip memancing kat sana...hu hu hu


Barisan pelakon Untuk Tiga Hari memang terbaik ah... Yang Mummy tahu, filem ni diadaptasi dari novel Ahadiat Akashah. Mummy tak pernah baca novel tu tapi filem nya agak menarik. So takde la high expectation sangat macam filem Ombak Rindu.

Sinopsis:
Bukan kisah cinta biasa & agak pelik bilamana sepasang kekasih Afin (Rashidi Ishak) & Ujie (Vanida Imran) yang terpaksa berkahwin dengan pilihan keluarga masing-masing & berjanji untuk berkahwin hanya 3 hari. 
Dalam masa tiga hari perkahwinan mereka, Ujie mula sedar yang itulah jodoh terbaik buat dirinya yang telah ditentukan oleh Allah swt.
Agak-agak dapat tak cinta Afin & Ujie bersatu?

Ulasan Mummy:
- Filem ni sangat sesuai untuk pada yang bakal-bakal berkahwin.
- Carilah lelaki yang berani buat keputusan sendiri & tegas pendirian. Tak macam Afin...pendirian tak tetap. Terlalu takut pada ibunya walaupun apa yang ibu dia lakukan tu perkara yang tak betul.
- Ayu Raudah sangat cantik............ he he he
- Banyak part yang kelakar... bising cinema ngan gelak ketawa orang. ha ha ha...
- The best part masa Afdlin brainwash Vanida & then he sing a song for Vanida... yea! i'm crying watching this part...truly!
- Untuk lelaki, even tak cinta pada isteri pilihan keluarga jangan la sesekali jatuhkan talak 3 terus. ermmm.... 
- Ending filem ni...hurmm....urghh...aiyo! sangat frust tapi mesej tu tetap sampai ok.


Rating: 3/5 bintang (gara-gara ending yang... urghhh!)

p/s: cik Khaleesa mkn 2 kotak hot minis...sedap katanya.he he he

1 comment:

  1. Nak kena tunggu filem ni masuk internet..baru ler saya dpt tgk kat sini...lambat lagi lah nak dpt tgk ni..

    ReplyDelete