Layan iklan

Monday, August 6, 2012

:: Movie #14 ~ Step Up Revolution

Last Friday, lepas teman orang shopping baju raya (katanya laa)... kami layan Step Up Revolution. Terus amik midnite sebab nak sahur sekali. Tapi sebelum masuk cinema, Mummy amik a big cup of coffe kat McD sebab cik abang dah warning "awak jangan tido lagi ye sayang". Ouchh!! ha ha ha... Alkisahnya masa tengok Total Recall, Mummy tertido...bukan sebab cite tu tak best, Mummy kepenatan.hu hu hu...


Sinopsis:
Filem keempat "Step Up" yang telah menjadi hit di seluruh dunia kini membawa tarian yang berlatar belakangkan suasana meriah Miami! Emily, seorang anak ahli perniagaan yang kaya, tiba di Miami dengan impian untuk menjadi seorang penari profesional, tetapi tidak lama kemudian jatuh cinta dengan Sean, seorang lelaki muda yang mengetuai krew tarian dalam sebuah kumpulan 'flash mob'.

Kumpulan yang digelar sebagai MOB sedang berusaha untuk memenangi pertandingan bagi bagi mendapatkan peluang penajaan besar, namun bapa Emily mengancam untuk memajukan kawasan perumahan MOB dan menyingkirkan beribu-ribu orang dari kawasan perumahan tersebut.

Emily harus bersatu dengan Sean dan MOB untuk menghidupkan persembahan mob mereka sebagai bentuk bantahan, dan pada masa yang sama terpaksa mengorbankan impian mereka untuk berjuang bagi tujuan yang lebih besar.

Mummy rasa ni la flash mob terbaik... Cik abang suka masa opening...


Info: Heroin "Katryn McCormick" merupakan top 10 dalam SYTYCD season 6. Hero "Ryan Guzman" plak model and did material arts. Step Up Revolution merupakan 1st movie dieorang.

Pada Mummy SUR memang best gila... takde rasa mengantuk langsung. Rasa macam nak join dieorang ni menari. Semua flash mob memang terbaik ah. 


Rating Mummy: 4.5/5 bintang
Rating cik abang : 5/5 bintang (1st time dia meratingkan movie yang kami tgk)

No comments:

Post a Comment