Layan iklan

Friday, April 13, 2012

:: Friday mode

Totally SPOILED!

Private message to whom it may concern:
Tujuan saya ada blog ni juz nak share 1 sisi hidup saya. Takde niat nak menyakitkan hati, memalukan @ seangkatan dengannya. Cuma kadang-kadang ada manusia tak faham bahasa @ masih berfikiran kebudakan. Adakah kerana cemburu saya masih bergembira walaupun dugaan hidup terlalu mencabar? Kenapa nak tambahkan garam kat luka? Jangan risau la... saya takde rasa berkecil hati dipanggil apa panggilan pun sebab dugaan ni terlalu kecil. Belum sampai tahap untuk saya melatah dengan hal remeh-temeh ni. Pada sesiapa yang membaca blog saya & mengata yang bukan-bukan, baik takyah baca. Bukan saya tak bagi cuma takut anda makin sakit hati. Saya masih bersabar dan belum berniat @ bernazar membuka pekung sesiapa. Orang tua selalu berpesan, "selagi tak kena batang hidung sendiri, jangan lah dok mengata orang". Nak tau sebab apa orang tua berpesan camtu? Sebab kita tak tahu mcm mana keadaan kita kalo terjadi kat diri sendiri. Mungkin lagi teruk... Selagi saya tidak memburukkan sesiapa...sila la jaga bahasa anda. Saya nak berpesan la juga kat sini, manusia kalo nak berubah bukan sebab sesuatu terjadi dalam hidup. Manusia perlu berubah kalo dia tahu apa itu tanggungjawab. 

Saya tahu ada sesetengah orang akan terasa bila baca entry saya ni. Berfikirlah dengan cara matang. Jangan la menuduh pada sesuatu yang orang lain tak buat. Kena dengar penjelasan kedua belah pihak. Saya senyap tak bererti saya ni kalah... cuma saya malas nak panjangkan cerita. Saya move on my life being better... Rasanya much more better sekarang. Yang membaca ni mungkin tak rasa apa yang saya alami tapi kawan-kawan yang melihat hidup saya sebelum ni tentu faham. Terima kasih pada kawan-kawan yang selalu pinjamkan bahu mereka untuk saya. Terima kasih pada tangan mak ayah adik-adik yang selalu peluk saya bagi semangat. 

* Thanks to cik Khaleesa yang jadi power supply untuk mami awak ni jadi better.
&
* Also a big thanks to Sayang yang sudi kongsi senyum, marah & semua lah dengan saya ni yang selalu moody.kan? 

3 comments:

  1. Dah lumrah dunia, manusia takkan pernah puas dgn apa yg dah dapat. Hope bg sesiapa yg terasa ati dgn entry ni jgn mudah melenting. KITA SEMUA TAK SEMPURNA TERMASUK SAYA, tapi apa salahnya sesekali kita merendah diri & trima kekurangan hak diri krn kesempurnaan yg hakiki hanya di sisi Allah. Mudah2an kita semua terpelihara dari sikap iri hati. Utk makluman Puan Yana, kami sekeluarga ikhlas trima apa yg dah berlaku. TIADA DENDAM pada sesiapa krn kami yakin yg baik itu datang dari Allah jua..=D

    ReplyDelete
  2. orang kata.... anak menjadi sumber kekuatan dalam kita hadapi kesusahan...

    :)

    ReplyDelete